Szkolenie skierowane jest do osób (również początkujących) zajmujących się realizacją obowiązków przedsiębiorców z zakresu: wprowadzania produktów w opakowaniach, pobierania opłaty recyklingowej za torby na zakupy oraz wprowadzania lub sprzedaży baterii i akumulatorów.
Celem szkolenia jest przekazanie w przystępny sposób konkretnej, gotowej do zastosowania w praktyce wiedzy na temat obowiązków związanych ze sprawozdawczością do BDO i sposobów ich realizacji. Ustawy opisujące te zagadnienia są trudne do przełknięcia, jednak po tym szkoleniu najważniejsze czynności związane z ewidencją i sprawozdawczością do BDO będą proste, a wezwania z urzędu i strach przed kontrolą staną się odległym wspomnieniem.
Maksimum konkretu, minimum cytowania ustaw!
PROGRAM
OPAKOWANIA
- Odrobina teorii:
• po co to wszystko, czyli pokrętna logika systemu,
• definicje,
• podstawowe obowiązki, terminy, procedury - Z czym to zjeść, czyli co i jak w praktyce:
• od czego zacząć? – (auto)diagnostyka przedsiębiorcy,
• wpis do rejestru / wpis aktualizacyjny – kto, kiedy, jak,
• ewidencja opakowań – jakie dane gromadzić,
• opłata produktowa i opłata za publiczne kampanie edukacyjne – jak obliczyć,
• sprawozdanie produktowe krok po kroku,
• kiedy nie trzeba wnosić opłat i pod jakimi warunkami,
• formularz de minimis – sposób wypełnienia i przekazania do urzędu marszałkowskiego.
BATERIE I AKUMULATORY
- Znowu teoria:
• dlaczego ten system jest jeszcze bardziej skomplikowany,
• definicje,
• podstawowe obowiązki wprowadzających oraz niektórych sprzedawców detalicznych baterii i akumulatorów - Rejestr, sprawozdawczość i opłaty:
• kto musi się wpisać do rejestru i na jakich zasadach,
• prowadzenie ewidencji – co uwzględniać, a czego nie,
• sposób obliczania opłaty produktowej,
• sprawozdanie produktowe,
• sprawozdanie depozytowe,
• De minimis w bateriach i akumulatorach.
BONUSY
- Najczęstsze błędy we wnioskach i sprawozdaniach – jak ich uniknąć
- Na co zwracać uwagę współpracując z urzędami
- Czy bać się kontroli
- Przypadki szczególne – co zrobić, gdy prawo jest niejednoznaczne
- Czy można uniknąć tych obowiązków
- Co nas czeka w przyszłości – projektowane zmiany
KONSULTACJE, DYSKUSJA
WYKŁADOWCA
Ekspert w zakresie BDO, wieloletni pracownik urzędu marszałkowskiego, w tym na stanowisku kierowniczki referatu odpowiedzialnego za BDO. Doświadczony wykładowca.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Szkolenie online
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Cena szkolenia: 650 zł netto; 600 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy.
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, zaświadczenie ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia, wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Stawka VAT: 23%.
Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.