Zakończenie roku kalendarzowego to czas na weryfikację obowiązków, zwłaszcza ewidencyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami. W szczególności uzupełnieniu i aktualizacji powinny podlegać karty ewidencji odpadów, KPO czy wpisy do rejestru BDO. Jest to bardzo istotne w trakcie kontroli służb ochrony środowiska, gdyż niewłaściwie prowadzona ewidencja może skutkować wysokimi karami.
Proponowane szkolenie ma charakter praktyczny. Zostanie przeprowadzone w oparciu o bazę BDO.
Uczestnicy mogą przesyłać zapytania w okresie do 5 dni przed planowanym terminem szkolenia.
PROGRAM
- Co to jest BDO
- Kto jest obowiązany do prowadzenia ewidencji
- Nowe rodzaje odpadów wymagające prowadzenia ewidencji
- Zmiany na liście odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji – planowana zmiana rozporządzenia
- Aktualizacja danych w BDO na podstawie przykładów:
• sprawdzenie zapisów BDO w zakresie miejsc prowadzenia działalności,
• zmiana adresu miejsca prowadzenia działalności (problemy praktyczne),
• weryfikacja tabel (rodzajów działalności),
• sprawdzanie wpisów wprowadzonych przez marszałka (kto powinien poprawić nieprawidłowe wpisy),
• aktualizacja wpisów po uzyskaniu nowej lub zmienionej decyzji w zakresie odpadów – kto powinien ją wykonać (niejasności prawne). - Prowadzenie ewidencji odpadów – nieprawidłowości wskazane w trakcie kontroli:
• w którym momencie zakładamy kartę ewidencji odpadów,
• rodzaje oraz ilości odpadów dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji,
• skutki omyłkowego wprowadzenie danych do kart ewidencji,
• wprowadzenie danych do karty ewidencji przy przekazaniu odpadów przez podmiot, który ewidencji nie prowadzi,
• kogo dotyczy prowadzenie ewidencji uproszczonej,
• ewidencja odpadów z instalacji i z poza instalacji – czy dla każdej instalacji powinna być odrębna ewidencja,
• przetworzenie odpadów w terminie wcześniejszym niż potwierdzenie ich przyjęcia – czy jest to możliwe,
• karty przekazania odpadów (KPO):
– omyłkowe potwierdzenie odbioru – jakie mogą mieć skutki dla posiadaczy odpadów,
– omyłkowe wybranie miejsca prowadzenia działalności odbiorcy,
– przekazywanie odpadów „sami sobie” – czy jest wymagane i kogo dotyczy,
– jakie dane możemy poprawić w odrzuconych kartach przekazania odpadów,
– odrzucone karty przekazania (bez możliwości poprawy) – co z nimi zrobić,
– wycofane KPO – powody wycofania; jak wpisywać,
– zaciąganie KPO do kart ewidencji – w jakich miejscach nie jest to możliwe,
– skutki wpisania do karty ewidencji błędnie wystawionej KPO,
– czy można wpisać do karty ewidencji odpadów KPO wystawione na inny rodzaj odpadów,
– kiedy można prowadzić KPO papierowe – wątpliwości interpretacyjne,
– awarie BDO- informacje o awariach,
– wyjaśnienia dla kontrolującego dotyczące ewidencji BDO. - Korekta sprawozdania w BDO – czy WIOŚ może żądać korekty sprawozdania zatwierdzonego przez Marszałka
- Analiza problemów zgłaszanych przez uczestników
- Konsultacje, dyskusja
WYKŁADOWCA
Ekspert w zakresie gospodarki odpadami i BDO, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Przeprowadzała kontrole gospodarki odpadami i gospodarki wodno-ściekowej, współpracuje z gminami i firmami odpadowymi, w tym komunalnymi w zakresie realizacji ich obowiązków. Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Doświadczony wykładowca z zakresu ochrony środowiska i prelegent na konferencjach odpadowych.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Szkolenie online
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Cena szkolenia: 700 zł netto; 650 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy.
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, zaświadczenie ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia, wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Stawka VAT: 23%.
Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.