Zakończenie roku kalendarzowego w gospodarce odpadami i BDO

Kod szkolenia:
LS2490W

Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe. Formularz pozwala na rejestrację do 5 osób. Przy większej liczbie osób prosimy kontakt.

Zgłoszenie na szkolenie
Zgłaszający (nazwa)*
Zgłaszający
Ilość osób (max 5)*
Kod Szkolenia*
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 1
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 2
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 3
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 4
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 5
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Oświadczenie dotyczące zwolnienia szkolenia z podatku VAT
Oświadczam, że udział w szkoleniu:*
Opłata za udział w szkoleniu
Cena netto*
Ilość osób*
Łącznie do zapłaty brutto:
Dane do wystawienia faktury
Nazwa*
NIP*
Ulica i numer domu/lokalu*
Kod pocztowy*
Miejscowość*
Odbiór faktury*
Adres email do przesłania faktury pdf:*
Adres pocztowy do przesłania faktury papierowej:*
Uwagi
Warunek zgłoszenia
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zakończenie roku kalendarzowego to czas na weryfikację obowiązków, zwłaszcza ewidencyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami. W szczególności uzupełnieniu i aktualizacji powinny podlegać karty ewidencji odpadów, KPO czy wpisy do rejestru BDO. Jest to bardzo istotne w trakcie kontroli służb ochrony środowiska, gdyż niewłaściwie prowadzona ewidencja może skutkować wysokimi karami.

Proponowane szkolenie ma charakter praktyczny. Zostanie przeprowadzone w oparciu o bazę BDO.

Uczestnicy mogą przesyłać zapytania w okresie do 5 dni przed planowanym terminem szkolenia.

PROGRAM

  1. Co to jest BDO
  2. Kto jest obowiązany do prowadzenia ewidencji
  3. Nowe rodzaje odpadów wymagające prowadzenia ewidencji
  4. Zmiany na liście odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji – planowana zmiana rozporządzenia
  5. Aktualizacja danych w BDO na podstawie przykładów:
    • sprawdzenie zapisów BDO w zakresie miejsc prowadzenia działalności,
    • zmiana adresu miejsca prowadzenia działalności (problemy praktyczne),
    • weryfikacja tabel (rodzajów działalności),
    • sprawdzanie wpisów wprowadzonych przez marszałka (kto powinien poprawić nieprawidłowe wpisy),
    • aktualizacja wpisów po uzyskaniu nowej lub zmienionej decyzji w zakresie odpadów – kto powinien ją wykonać (niejasności prawne).
  6. Prowadzenie ewidencji odpadów – nieprawidłowości wskazane w trakcie kontroli:
    • w którym momencie zakładamy kartę ewidencji odpadów,
    • rodzaje oraz ilości odpadów dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji,
    • skutki omyłkowego wprowadzenie danych do kart ewidencji,
    • wprowadzenie danych do karty ewidencji przy przekazaniu odpadów przez podmiot, który ewidencji nie prowadzi,
    • kogo dotyczy prowadzenie ewidencji uproszczonej,
    • ewidencja odpadów z instalacji i z poza instalacji – czy dla każdej instalacji powinna być odrębna ewidencja,
    • przetworzenie odpadów w terminie wcześniejszym niż potwierdzenie ich przyjęcia – czy jest to możliwe,
    • karty przekazania odpadów (KPO):
      – omyłkowe potwierdzenie odbioru – jakie mogą mieć skutki dla posiadaczy odpadów,
      – omyłkowe wybranie miejsca prowadzenia działalności odbiorcy,
      – przekazywanie odpadów „sami sobie” – czy jest wymagane i kogo dotyczy,
      – jakie dane możemy poprawić w odrzuconych kartach przekazania odpadów,
      – odrzucone karty przekazania (bez możliwości poprawy) – co z nimi zrobić,
      – wycofane KPO – powody wycofania; jak wpisywać,
      – zaciąganie KPO do kart ewidencji – w jakich miejscach nie jest to możliwe,
      – skutki wpisania do karty ewidencji błędnie wystawionej KPO,
      – czy można wpisać do karty ewidencji odpadów KPO wystawione na inny rodzaj odpadów,
      – kiedy można prowadzić KPO papierowe – wątpliwości interpretacyjne,
      – awarie BDO- informacje o awariach,
      – wyjaśnienia dla kontrolującego dotyczące ewidencji BDO.
  7. Korekta sprawozdania w BDO – czy WIOŚ może żądać korekty sprawozdania zatwierdzonego przez Marszałka
  8. Analiza problemów zgłaszanych przez uczestników
  9. Konsultacje, dyskusja

WYKŁADOWCA

Ekspert w zakresie gospodarki odpadami i BDO, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Przeprowadzała kontrole gospodarki odpadami i gospodarki wodno-ściekowej, współpracuje z gminami i firmami odpadowymi, w tym komunalnymi w zakresie realizacji ich obowiązków. Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Doświadczony wykładowca z zakresu ochrony środowiska i prelegent na konferencjach odpadowych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Szkolenie online
Zajęcia w godzinach:
9:00 – 15:00.

Cena szkolenia: 700 zł netto; 650 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy.
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, zaświadczenie ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia, wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

Stawka VAT: 23%.
Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.