Sprawozdania z gospodarowania odpadami za rok 2024 (wypełnienie i złożenie) – warsztaty praktyczne

Kod szkolenia:
LT259W

Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe. Formularz pozwala na rejestrację do 5 osób. Przy większej liczbie osób prosimy kontakt.

Zgłoszenie na szkolenie
Zgłaszający (nazwa)*
Zgłaszający
Ilość osób (max 5)*
Kod Szkolenia*
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 1
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 2
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 3
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 4
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Uczestnik 5
Imię*
Nazwisko*
Telefon*
e-mail*
Oświadczenie dotyczące zwolnienia szkolenia z podatku VAT
Oświadczam, że udział w szkoleniu:*
Opłata za udział w szkoleniu
Cena netto*
Ilość osób*
Łącznie do zapłaty brutto:
Dane do wystawienia faktury
Nazwa*
NIP*
Ulica i numer domu/lokalu*
Kod pocztowy*
Miejscowość*
Odbiór faktury*
Adres email do przesłania faktury pdf:*
Adres pocztowy do przesłania faktury papierowej:*
Uwagi
Warunek zgłoszenia
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Podczas szkolenia omówione zostaną zasady przygotowania i złożenia sprawozdań w zakresie gospodarki odpadami oraz wyjaśnione kwestie, na które należy zwracać szczególną uwagę w przypadku konieczności wprowadzenia własnych poprawek do sprawozdania lub w sytuacji, gdy zostaniemy zobowiązani do jego poprawienia (rozbieżne dane w organie i u posiadacza) .

Proponowane szkolenie ma charakter praktyczny. Zostanie przeprowadzone w oparciu o bazę BDO.

Uczestnicy mogą przesyłać zapytania w okresie do 5 dni przed planowanym terminem szkolenia.

PROGRAM

  1. Jakie odpady z grupy 20 przestały być odpadem komunalnym i podlegają ewidencjonowaniu w BDO
  2. Co zrobić, jeżeli do 31 grudnia nie założyliśmy karty ewidencji odpadów
  3. Karty błędne z potwierdzonym przyjęciem – co można z nimi zrobić i jak zweryfikować błędy
  4. Błędna masa lub kod odpadów – poprawne poprowadzenie korekty KPO
  5. Kogo dotyczy przekazywanie odpadów „sam – sobie”
  6. Prowadzenie ewidencji i jej weryfikowanie w czasie kontroli WIOŚ:
    • zakładanie kart ewidencji odpadów – dla jakich odpadów należy prowadzić ewidencję,
    • rodzaje oraz ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji,
    • omyłkowe wprowadzenie danych do kart ewidencji,
    • wprowadzenie danych do karty ewidencji przy przekazaniu odpadów przez podmiot, który ewidencji nie prowadzi,
    • kogo dotyczy prowadzenie ewidencji uproszczonej,
    • ewidencja odpadów z instalacji i spoza instalacji,
    • karty przekazania odpadów (KPO):
       – omyłkowe potwierdzenie odbioru,
       – omyłkowe wybranie miejsca prowadzenia działalności odbiorcy,
       – wycofane KPO: powody wycofania, jak wpisywać,
       – zaciąganie KPO do kart ewidencji – w jakich miejscach nie jest to możliwe i kiedy trzeba wpisywać ręcznie,
       – kiedy można prowadzić KPO w formie papierowej,
       – kiedy WIOŚ analizuje dokumenty ewidencyjne,
       – jakie odpady i przez kogo nie muszą być ewidencjonowana i jakie skutki może mieć założenie ewidencji dla takich odpadów,
       – poprawianie błędów BDO.
  7. Do kiedy od wytworzenia KPO można wygenerować potwierdzenie transportu
  8. Składanie sprawozdań na podstawie pełnomocnictwa:
    • pełnomocnictwo – komu i kiedy udzielamy,
    • zakres pełnomocnictwa,
    • wymagane podpisy i ich forma.
  9. Wykonanie sprawozdania o odpadach – krok po kroku w systemie BDO:
    • wpis instalacji – zaciąganie danych,
    • wpisywanie rodzajów wytwarzanych odpadów w instalacji i poza instalacją,
    • transportujący odpady i zbierający odpady,
    • magazyn odpadów na koniec roku,
    • co zrobić w przypadku awarii lub nieprawidłowego działania BDO – kiedy niemożliwe jest wykonanie sprawozdania,
    • wpisywanie danych o odpadach zbieranych,
    • odpady przetwarzane.
  10. Aktualizacja danych w BDO w wyniku wprowadzania danych do BDO – przykłady
  11. Konsultacje, dyskusja

WYKŁADOWCA

Ekspert w zakresie gospodarki odpadami, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Przeprowadzała kontrole gospodarki odpadami, współpracuje z gminami i firmami odpadowymi, w tym komunalnymi w zakresie realizacji ich obowiązków. Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Doświadczony wykładowca z zakresu ochrony środowiska i prelegent na konferencjach odpadowych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Szkolenie online
Zajęcia w godzinach:
9:00 – 15:00.

Cena szkolenia: 700 zł netto; 650 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy.
Cena obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, zaświadczenie ukończenia szkolenia, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia, wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

Stawka VAT: 23%.
Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.