Szkolenie skierowane jest do:
• każdego, kto szuka pracy lub chce ją zmienić, ale już dawno nie poruszał się po rynku pracy i ma wiele obaw, i wątpliwości w związku z tym,
• każdego, kto ma poczucie bezskuteczności w poszukiwaniu pracy,
• każdego, kto często zmieniał lub tracił pracę, lub nigdy nie był z niej zadowolony.
Metody szkoleniowe: prezentacja, ćwiczenia, video, rundki, Q&A.
Cele szkolenia:
• znalezienie swoich mocnych stron i opisanie kompetencji przydatnych w przyszłej pracy z elementami psychometrii; zaprojektowanie dwóch scenariuszy karier: ambitnej złotej i spokojnej brązowej,
• poznanie tajników pracy rekrutera, nauczenie się tworzenia ciekawych dokumentów aplikacyjnych, zrozumienie co i kiedy warto umieszczać w cv, a co dyskretnie schować, uporządkowanie referencji, portfolio i innych elementów personal brandingu,
• poznanie różnych sposobów na docieranie do pracodawców, zapoznanie się z plusami i minusami każdego z nich, nauczenie się jak korzystać z rekomendacji czy poleceń,
• przećwiczenie elementów rozmowy rekrutacyjnej i negocjacji wynagrodzenia, zapoznanie się z różnymi innymi metodami rekrutacji i tym, jak się do nich przygotować,
• zrozumienie aspektów psychologicznych, pojawiających się różnych emocji podczas szukania pracy oraz wchodzenia w nowe środowisko.
PROGRAM
- Rola przekonań i sposobu myślenia i postrzegania rzeczywistości jako drogi do sukcesu lub porażki w obszarze zawodowym
- Jak i po co badać swoje kompetencje
- Jak odkrywać swoje mocne strony
- Jak zaprojektować swoją zawodową ścieżkę kariery, na co zwrócić szczególną uwagę przy jej wyznaczaniu
- Czy praca może być pasją lub czy można żyć z pasji
- Jak stworzyć interesujące dla pracodawców dokumenty aplikacyjne
- Jak i po co kreować swój wizerunek w sieci (w social mediach: Linekd in, Facebook, Instagram)
- Czy warto zbierać referencje, rekomendacje i polecenia, i jak je przekazywać potencjalnemu pracodawcy
- Formy i typy życiorysów (chronologiczny czy kompetencyjny?, na piśmie czy w formie video?)
- Jak i gdzie szukać ogłoszeń z ofertami pracy
- Jak czytać ogłoszenia, tak by zobaczyć czego w nich nie umieścili pracodawcy
- Jak komunikować się z potencjalnym pracodawcą
- Jakie są różne drogi do znalezienia pracy (polecenia, spotkania networkingowe, konferencje, telemarketing, doradztwa personalne, różne bazy danych)
- Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej (trudne pytania)
- Jak się pokazać pracodawcy (od najlepszej strony, a może nie?)
- O co pytać na rozmowie
- Jak negocjować wynagrodzenie
- Jak reagować na propozycję próbek pracy czy udziału w assessmencie (rekrutacja przez diagnozę kompetencji podczas zadań i odgrywania ról)
- Jak radzić sobie z różnymi emocjami w trakcie całego procesu szukania pracy
- Na co zwrócić szczególną uwagę w pierwszym okresie nowej pracy (onboardingu)
- Konsultacje, dyskusja
WYKŁADOWCA
Magdalena Wołkowicz – Life & Business Advisor. Certyfikowany doradca zawodowy i job coach (Studia podyplomowe na SWPS), certyfikowany counsellor (Studium w SPCh), absolwentka kierunku Zarządzanie ludźmi (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), certyfikowany terapeuta TSR (LETSR), certyfikowany trener biznesu (House of Skills). Wykładowca SWPS, Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych, Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. T. Korczaka w obszarze zarządzania ludźmi.
Od 15 lat specjalizująca się w realizacji projektów związanych z:
- aktywizacją osób bezrobotnych, zwolnieniami monitorowanymi (outplacementami), rekrutacją metodami assessmentowymi, doradztwem zawodowym, psychometrią kompetencji,
- projektowaniem i realizacją szkoleń biznesowych obejmujących tematykę związaną z: obsługą klienta, sprzedażą, zarządzaniem relacjami, asertywnością, zarządzaniem czasem, budowaniem zespołów, radzeniem sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, efektywną komunikacją, negocjacjami, kierowaniem ludźmi, rozwojem trenerów,
- coachingiem managerskim zarządów i kierownictwa firm i organizacji,
- mentoringiem dla inkubatorów przedsiębiorczości i startupów,
- poradnictwem psychologicznym i psychoterapią.